תמונה של השבט
מרכז ההכנה לטיולים דף הבית » מרכז ההדרכה הוירטואלי » מרכז ההכנה לטיולים » מונפורט – נחל כזיב מעגלי

מאפייני המסלול

שימושי
מונפורט – נחל כזיב מעגלי

תאור כללי:
תחילתו של המסלול בנ.צ. 1723-2713 כ-1 ק"מ ממערב למצפה הילה,על המסלול האדום (2225) היורד ממצפה הילה למבצר. המסלול יורד צפונה וממשיך כ- 1 ק"מ עד למבצר. הסיור במבצר כרוך בעליות וירידות במספר מפלסים. מהמרפסת הצפונית תצפית אל נחל כזיב ופארק גורן (כאן מתקיימת הפעילות המצורפת על הצלבנים). מהמבצר, המסלול יורד בשביל האדום, אחרי כמה מ' ממשיך שביל העפר ישר ומצד ימין (צפון) תראו מחסום. פונים ימינה למחסום וממשיכים בשביל האדום בירידה, עד לנחל  ולשרידי חווה צלבנית שבתחתית נחל כזיב. בנקודה זו י, צריך חוצים את הנחל ומגיעים לשביל ירוק (2217) איתו פונים מזרחה על דרך עפר. המסלול ממשיך כ-1 ק"מ, תוך חציית הנחל מספר פעמים, עד שרידי טחנת קמח. (באתר קיימת הדרכה על טחנת הקמח הזו). בהמשך, לאחר כ- 500 מ', ישנו  מפגש  עם השביל השחור שעולה צפונה למושב גורן- זו פניה מבלבלת, כי השביל הזה נראה כהמשך השביל. אתם לא ממשיכים על השביל השחור אלא על השביל הירוק-לא חוצים את הנחל וממשיכים  באותו צד של הנחל.

כ- 1.5ק"מ לאחר הפיצול הזה, המסלול מגיע לעין טמיר, מעין הנובע מנקבה שבצלע ההר. לידו משטחי סלע ובריכות. מעין טמיר, חוזרים מערבה בשביל ממנו הגעתם- המסלול הירוק כ- 350 מ' בגדה הדרומית (בגדה ממנה הגעתם), עד שפוגשים את השביל השחור( 2222. ). השביל מטפס על הצלע הדרומית של הנחל, בתוך חורש ים תיכוני. לאחר כ- 1 ק"מ על שחור 2222, פונים לשביל כחול (2223). המסלול הכחול על הר ברתות, בין נחל כזיב (מצפון), ונחל ברתות (מדרום). בקטע זה המסלול מעגלי וחוזר לאחר כ- 1.5 ק"מ למסלול השחור (2222) (החלק הוא הזה הוא חלק שאפשר להחליט להוסיף או להוריד בהתאם לזמן, הוא יוצא וחוזר כמעט לאותה נקודה). אז ממשיכים על מסלול זה עד לסיומו על דרך כורכר (נפגש  עם השביל האדום 2225) כ- 1 ק"מ מערבה למצפה הילה (לא כפי שמסומן במפה). המסלול חשוף בחלקו.

סיכום - דגשים והמלצות:
מסלול ארוך יחסית, בדרגת קושי בינונית המשלב ירידה ועליה, הליכה בדרך סלולה ובערוץ הנחל ובו צמחית נחלים, חורש ים תיכוני, מעיינות, טחנות קמח, בריכות ומפלונים.
בימי גשם יש להזהר בירידה ומהחלקה. מומלץ להליכה כמתואר.

נוף, טבע ונקודות חן:
מבצר מונפורט, תצפית לנחל, הליכה בערוץ נחל איתן, בריכות ומפלונים, צמחית נחלים וחורש טבעי, עין טמיר, חורשת קטלבים. בהר ברתות, מאמצע מאי ועד סופו, פורח השושן הצחור.

כל עונות השנה.

כ- 6 שעות. עיתוי אחרון לכניסה: 7 שעות לפני חשכה. הר ברתות - תוספת שעה.

מקומות מומלצים להפסקה/חניה:
בסמוך לחווה הצלבנית, ליד טחנת הקמח, ברכות לאורך הנחל, עין טמיר.
דגשים והוראות בטיחות
יש לעיין בנהלי הבטיחות המחייבים המופיעים באתר ולוודא את יישומם.

מפגעים בטיחותיים לאורך המסלול:
אין לטפס ולהיכנס למבנה החווה הצלבנית ולטחנת הקמח. סכנת החלקה בקרבת המפלונים והברכות. אין להיכנס לנקבה בעין טמיר. סכנת החלקה על משטחי הסלע ליד עין טמיר.

חלקים במסלול צרים ומחליקים

לקוי בערוץ - רוב המסלול. תקין מחוץ לערוץ.

דרכי פינוי (רכוב, רגלי):
בתוך הנחל: פינוי רכוב (4X4) מערבה או מזרחה. בירידה או בעליה - פינוי רגלי.

נקודות מילוי מים:
אין - יש להצטייד במים

נקודות הדרכה אפשריות:
מחזור המים
היווצרות נחלים
טחנות קמח
צלבנים
גליל מערבי
גלעד שליט (גר המצפה הילה)
תכנית המצפים (תכנית ליהוד הגליל בסוף שנות ה70, מצפה הילה הוא מצפה)
נקבה, מעין- עין טמיר
חורש ים תיכוני
צמחיית נחלים
הוראות הגעה למסלול
הורדה ואיסוף (מסלול מעגלי)- כ- 1 ק"מ מערבית למצפה הילה . כניסה דרך הישוב מעיליא מכביש 89 (פניה אחת אחרי צומת געתון), המשך נסיעה במעלה הכפר ועיקול של הכביש שמאלה. עוברים את מצפה הילה (נראה את הישוב מצד ימין) וכמה מ' אחר כך מגיעים למזלג שבילים, פונים במזלג ימינה וממשיכים עד למתחם חניה נוח.

עיצוב גרפי: ASD interactive   תיכנות וניהול הפרוייקט: עילי אבניכיתבו לנוכניסת מנהלים