zofim.org.il
  
 


 
אתר דעות
חץ  מגזין הכתבות דף הבית » אתר דעות » ארכיון הכתבות » כתבה: על הדרכה ודוגמא אישית

תמונת מגזין על הדרכה ודוגמא אישית פורסם על ידי השם שמור במערכת
בתאריך 18/2/2014
בכתבה זו צפו 2567 גולשים


האם בפעולה מאחרים לכם חניכים?


האם החניכים נמצאים עם הטלפונים שלהם בזמן הפעולה?


האם אתם מצליחים להעביר לחניכים פעולה?


האם החניכים מקשיבים לכם?


בואו נסתכל על הצד השני:
האם אתם מאחרים לפעולות שכבה, עבודות ודברים הקשורים לשבט?
האם שיחות שכבג ופעולות שכבה עוברות כראוי? 
האם אתם נמצאים עם הטלפון בשיחות שכבג ופעולות שכבה?
האם אתם מקשיבים לאחראים עליכם ועושים את מה שהם אומרים לכם?

אתם, מדריכים ושכבגיסטים יקרים, חלקכם מאחרים לבית הספר ולפעילויות שבטיות ולאחר מכן אתם דורשים מהחניכים שלכם לא לאחר...              

בשבט שלי, לצערי, כאשר יש עבודות למפעל מסוים וקובעים שעה, באותה שעה רק האחראי מבנה והמרכזים נמצאים בשבט והעבודות עצמן מתחילות בערך שעה לאחר מכן!

תחשבו על צד נוסף - אתם משתיקים את החניכים שלכם בזמן פעולה אך בפועל, בפעולה שבה אתם ה"חניכים", אתם מרעישים, בעצם עושים את ההפך ממה שאתם מצפים מאחרים כלפיכם.
                             
חלק נוסף בהיותנו מדריכים, הוא חינוך לערכים. כל מערך וכל פעולה בנויים מערכים שונים וחשובים אך אם נסתכל על עצמנו, אנחנו לא באמת מתייחסים אליהם, הם רק עוד פרט בכתיבת פעולה ואנו מנסים לחנך אליהם. דוגמה לכך היא שכאשר אנחנו מעבירים פעולה על השואה, אנו מצפים שהחניכים יכבדו את הפעולה, יתייחסו בתוכן ברצינות ולא יזלזלו. מה קורה לפני ואחרי הפעולה? מריצים בדיחות שואה ומזלזלים ביום...

אני בטוח שקרה לכם שיש את החניך הזה שלא מוכן לעזוב את הטלפון, לא מרפה ממנו עד שלוקחים לו אותו. אתם מלמדים אותו לעזוב את הטלפון, להתנתק מהתקשורת לשעה וחצי ולהיכנס לפעולה, אבל כמעט תמיד אתם מסמסים תוך כדי פעולות שכבה למרות שהמדריך שכבה מבקש שלא. הדבר הזה הוא אבסורד, הדבר הקטן הזה שאנחנו לא מבינים איך החניכים לא יכולים לעזוב, גם אנחנו לא....

                                                

דוגמא נוספת היא שכאשר אנחנו כותבים תיק טיול, אחד הערכים המרכזיים הוא אהבת הארץ. לחניכים אין כוח לטייל ואנו משכנעים אותם שטיול זה כיף וגם דורשים מהם לשים כובע ולשתות מים. כאשר אנו בטיולי שכבג או בטיול שכבה, חלקנו לא שמים כובע ואפילו מתעקשים שלא לשים כי זו דרך ההתנהגות שלנו, אך החניכים חייבים לשים כובע. 

החניכים שלכם עדיין ניתנים לחינוך ראוי וניתן לשנות להם את קו המחשבה. אך אם תחשבו לעומק, אתם מנסים לחנך את החניכים שלכם בדרך בה רובכם לא "מחונכים".
אני שכבגיסט מדריך כיתה ד׳ מהנהגת דן כמעט ולא מאחר וכך גם חניכי ומשתדל להתנהג כמו שאני מצפה מהם. אני מודה שבהתחלה זה קצת קשה ודורש משמעת עצמית אבל תוך זמן קצת מתרגלים והתחושה הרבה יותר טובה :)

קחו לעצמכם כמה דקות לחשוב ותגידו מה אני יכול לשנות בי כדי להשפיע על הסביבה.
אם אתם באמת רוצים לעשות שינוי בחניכים שלכם, תחשבו איך אתם רוצים שהם יתנהגו.

תהוו דוגמא אישית טובה ונכונה לחניכים, שילמדו ממכם ויעריכו אתכם.


ומה אתם חושבים? מסכימים עם הכותב?
איך זה אצלכם בשבט?
האם דוגמא אישית היא המפתח להדרכה טובה?
הגיבו לכתבה זו

פרסם כתבה »


חץ  תגובות הגולשים לכתבה זו פורסמו 0 תגובות | הוספת תגובה