zofim.org.il
  
 


 
מחלקת שיווק ויחסי ציבור
חץ  מגזין הכתבות דף הבית » מחלקת שיווק ויחסי ציבור » כתבה: ''גיוסים''? הצחקתם אותי

תמונת מגזין ''גיוסים''? הצחקתם אותי פורסם על ידי אודי לבון
בתאריך 1/9/2011
בכתבה זו צפו 18747 גולשים

כולנו גדלנו והתרגלנו למושג "גיוסים". "בשבוע הבא יוצאים לגיוסים", מכריז המרכז. "אל תשכחו לחלק פליירים בגיוסים" מזכיר הרשג"ד. אבל בואו נעצור לרגע לחשוב- מה הכוונה במילה "גיוס"? המילה רווחת מאוד בצה"ל, כאשר קוראים למועמדים לשירות בצה"ל ומגייסים אותם, אך האם המועמדים לצופים ולצבא דומים? כמובן שלא, בעיקר משום שלחיילים אין אפשרות לבחור האם להגיע לצבא. ולילדים?

בעבר הרחוק היו מגיעים לצופים הרוב הגדול של הילדים. בארץ ישראל של שנות ה – 60 לנוער לא היה שלל אלטרנטיבות לפעילות פנאי אחר הצהריים. הקניונים, הטלוויזיה, החוגים והגירויים הרבים שעוטפים היום את הילדים כמעט ולא היו קיימים, ולכן תנועות הנוער היו צריכות רק "לגייס" לשורותיהן את נוער ישראל. המציאות של היום, כולנו יודעים, השתנתה לגמרי- ולכן חשוב לשנות גם את דרך החשיבה ואופן הפעולה שלנו בנוגע להצטרפות חניכים חדשים וותיקים. המדריכים של היום לא יכולים להרשות לעצמם לחשוב שהם רק צריכים "לגייס" והנוער כבר יצטרף בהמוניו. יש צורך בחשיבה יצירתית, השקעה אמיתית ופעילויות נוספות שיוזכרו בהמשך.

 

החניך כלקוח, הפעולה כמוצר

"הלקוח תמיד צודק" – זו קלישאה שכולנו מכירים, והיא רלוונטית בשנות ה - 2000 יותר מתמיד. אני מגיע מעולם הצופים, גם אצלי ערכים קודמים לכמות החניכים בשבט. לצד תשומת הלב לערכים ולתכנים, עלינו להקדיש מחשבה רבה לחניך עצמו, בייחוד בגלל שאנחנו חיים בעולם ה"מגיע לי", "אני אתלונן", ו"אם לא טוב לי אני הולך". אין לנו את הפריווילגיה להשקיע מאמצים רק בפעולה, היום ההשקעה צריכה להיות בחניך לא פחות מהפעולה.

מתודה קצרה – בחן את עצמך: האם אתה משקיע בחניך שלך?

1.  היית פעם אצל החניך שלך בבית?

פרסם כתבה »


חץ  תגובות הגולשים לכתבה זו פורסמו 1 תגובות | הוספת תגובה


1. אם כבר פייסבוק,
נכתב על ידי אור יקיר משבט גלעד בתאריך 4/9/2011 בשעה 23:06